Wednesday, November 13, 2019

භෞතික විද්‍යාව කොටස අතහැර නමට විද්‍යාව ඉගැන්වීම










වර්තමාන විද්‍යා ගුරුවරුන්ගෙන් වැඩි පිරිස කාන්තාවන්ය
ඔවුන්ගෙන් වැඩි පිරිස ජීව විද්‍යා අංශයෙන් ඉගෙනගත් අයය
ඔවුන් විභාග පාස්වී ඇත්තේ ජීව විද්‍යා ප්‍රශ්ණ වලට පිළිතුරු ලිවීමෙනි
එබැවින් ඔවුන් විද්‍යාව උගන්වන විට බොහෝවිට විෂය නිර්දේශයේ ඇති ජීව විද්‍යා පාඩම් වැඩියෙන් උගන්වන අතර
භෞතික විද්‍යාව කොටස් උගන්වන්නේ නොසැලකිලිමත්වය
එයට හේතුව එම කොටස්වල ඇතුලත් ඇතැම් කරුණු ගැන ඔවුන්ගේ දැණුවත්බව අඩු බැවිනි
විද්‍යුතය ඉළෙක්ට්‍රෙණික විද්‍යාව වැනි කොටස් සම්බන්ධව ඔවුනගේ දැනුම කුසලතා බෙහෙවින් අඩුය
ඉළෙක්ට්‍රොණික විද්‍යාව පරිපථ සකස් කිරීම් ආදී සමහර කටයුතු වලදී පන්තියේ සමහර ශිෂ්‍යයින් ඉදිරිපත්ව ගුරුවරයාට එය කරදෙන අවස්ථා ඇත
තමන්ගේ නොහැකියා තමන්ටම තේරුම්ගොස් ඇති බැවින් ජීව විද්‍යා විෂය දැනුමෙන් බලවත්ව සිටින වර්තමාන බොහෝ
විද්‍යා ගුරුවරුන් කරන්නේ භෞතික විද්‍යාව කොටස් නොසැලකිලිමත්ව කරමින් එම කොටස් අඩුපාඩු සහිතව අවසන්කර දැමිමයි

මෙයින් සිදුවන්නේ සිසුන් ටියුෂන් අධ්‍යාපනයට යොමුවීමයි  
විශේෂයෙන් විද්‍යුතය සහ ඉළෙක්ට්‍රොණික විද්‍යාව සම්බන්ධ කොටස් ඔවුන් විසින් හරියාකාරව උගන්වන්නේ නැත
විදයාව පෙලපොත්ද එසේය පෙළපොත්වල ඇති බොහෝ ඉළෙක්ට්‍රොනික පරිපථ වැඩ නොකරන ඒවාය
මේ නිසා සිසුන්ටවන්නේ බලවත් අසාධාරණයකි

වර්ථමානයේ වෛද්‍ය විද්‍යාව දියුණු වී ඇත්තේ එහිදි වෛද්‍ය පරීක්ෂණ වලදී භාවිතා කරන  භෞතික විද්‍යාත්මක උපකරණ නිසාය X කිරණ පරීක්ෂණ C T ස්කෑන් පරීක්ෂණ M R I පරීක්ෂණ E C G පරීක්ෂණ ආදී බොහෝ පරීක්ෂණ
භෞතික විද්‍යා දැණුමෙහි ඇති දියුණුව නිසා ලැබුනු උපකරණයන්ය
එබැවින් භෞතික විද්‍යාත්මක දැණුමක් තිබීම  අද වෛද්‍යවරයෙකුට අත්‍යාවශ්‍යකරුණක්වී ඇත
තත්වය එසේ තිබියදී වර්තමාන විද්‍යා ගුරුවරුන්ගෙන් වැඩි පිරිසක් විද්‍යා විෂය ඉගැන්වීමේදී භෞතික විද්‍යාව කොටස අතහැර විද්‍යාව ඉගැන්වීමෙන් ශිෂ්‍යන්ට සිදුවන්නේ බලවත් අසාධාරණයකි
සාමාන්‍යපෙල පන්තිවලදී සිදුවන මෙම අසාධාරණය නිසා ඇතිවන අතුරුඵල උසස්පෙල පන්තියට ඇතුලත්වූවිටම බොහෝ සිසුන්ට දැනෙන්නට වෙයි එයට හේතුව උසස්පෙල පන්තිවලදී ඔවුන්ට  භෞතික විද්‍යාව වෙනම විෂයයක් වශයෙන් ඉගෙන ගන්නාවිට එය ඉගෙන ගන්නට අසීරුකම් ඇතිවීමයි

විද්‍යා ගුරුවරුන් පමණක් නොව වර්තමානයේ සිටින විද්‍යා අධ්‍යක්ෂකවරුන්ගෙන් බොහෝ දෙනෙක්ද ජීව විද්‍යා අංශයෙන් උගත් අයයි
එබැවින් ඔවුන්ද මෙම අඩුපාඩුකම් සකස් කිරීමට නොයයි නොදන්නා දෙයට අත නොගසා සිටිමින් තමුන්ගේ අධ්‍යක්ෂක කමේ ජාම බේරාගෙන ඉන්නා බැවිනි
පෙර කාලයේ සිටි බොහෝ විද්‍යා අධ්‍යක්ෂකවරුන්ද එසේමය ඔවුන්ගෙන් බොහෝ දෙනෙක්ද ජීව විද්‍යා අංශයෙන් උගත් අයයි
එබැවින් ඔවුන්ද වැඩිපුර සොයා බැලුවේ රසායන විද්‍යා ජීව විද්‍යා අංශ සම්බන්ධ වැඩ කටයුතු සම්බන්ධවය
එකල ඔවුන් ගේ ලොකුම කටයුත්තක්වූයේ පාසල් වලට රසායන ද්‍රව්‍ය උපකරණ ආදිය බෙදා දීමය සමහර අයට අධ්‍යාපන කාර්යාලවල ඉඩ පහසුකම් තිබුනේ නැත ඔවුන් ඔවුන්ගේ කාර්යාල පිහිටුවාගෙන සිටියේ වෙනත් පාසලකය නැතහොත් තමන්ගේ ගෙදරය ඔවුන්ගේ සේවස්ථ සැසි වැඩි වශයෙන් යොමු වූයේද රසායන විද්‍යා ජීව විද්‍යා අංශ වලට මිස භෞතික විද්‍යා අංශය සම්බන්ධව නොවේ
ඔවුන්ට අද තරම් මුදල් ප්‍රතිපාදන ලැබෙන්නටද නැතිවා විය හැක

විශ්ව විද්‍යාල විද්‍යා අධ්‍යාපනයද වැඩි වශයෙන් යොමුව පැවතියේ බටහිර රට වලට අවශ්‍ය විද්‍යා උගතුන් බිහිකර දෙන්නටය විද්‍යාඥයින් බිහිකර දෙන්නටය අද වුවත් පේරාදෙණිය වැනි විශ්ව විද්‍යාලවල විද්‍යා අධ්‍යා අධ්‍යාපනය වැඩි වශයෙන් යොමුව ඇත්තේ ඒ දෙසටය එම තත්වයෙන් බැහැරට යාම ආරම්භ කරන ලද්දේ  විද්‍‍‍්‍යෝදය වැනි විශ්ව විදයාල විසිනි

 පෙර කාලයේ සාමාන්‍යපෙල පන්ති වලදී විද්‍යාව විෂය භෞතික විද්‍යාව රසායන විද්‍යාව  ජීව විද්‍යාව යනුවෙන් විෂයයන් තුනක් ආකාරයෙන් ඉගැන්වූ බැවින් මෙවැනි ගැටලු සහිත තත්වයන් ඇතිවූයේ නැත
එම කාලයේ භෞතික විද්‍යාව ඉගැන්වූ ගුරුවරුන් සැබෑ ලෙසම භෞතික විද්‍යාව විෂයය දන්නා තැනැත්තෙක් විය
එබැවින් අඩුපාඩු නැතිව එහි ඇති  රසවත්භාවය නොනසා එහි ඇති රසවත්භාවය මතු කරමින් හුන්වාදෙමින්  විෂය සම්බන්ධව රුචිය ඇතිවන අයුරින් අවශ්‍ය දැණුම කුසලතා ආකල්ප ලබාදෙමින් නිසියාකාරව එම විෂය උගන්වන්නට ඔවුන්ට හැකිවිය

සේවස්ථ සැසි පැවැත්වීමෙන් මෙම තත්වය වෙනස්කල හැක්කේ නොවේදැයි කෙනෙකුට සිතෙනනට පුලුවන
නමුත් ඒ සම්බන්ධව දියහැකි උත්තරයවන්නේ එසේ කලහැක්කේ සුලු වශයෙන් පමණක් බවයි
එයට හේතුව මෙම ජීව විද්‍යා ගුරුවරුන් වැඩි දෙනෙකුට කෙසේවත් භෞතික විද්‍යාව කොටස සම්බන්ධව අවශ්‍ය නිපුනතා ඇති නොවීමයි ඔවුන්ගේ ජානවල ඇත්තේ ජීව විද්‍යා රුචිය පමණක්මෙන් වීමයි
මෙයට විසමක් වශයෙන් ඉදිරිපත් කල හැක්කේ වර්තමානයේ පවත්වන දින දෙක තුනේ සේවස්ථ සැසි පැවැත්වීම නොව අඩු තරමින් මාසයකවත් භෞතික විද්‍යාව විෂය සම්බන්ධ  ප්‍රායෝගික පුහුණුවක් ඔවුන්ට ලබාදීමයි
නමුත් වර්ථමානයේ එවැනි වැඩ පිලිවෙලක් අධ්‍යාපන දෙපාර්ථමේන්තුවේ නැත

තවත් විසුමක් වශයෙන් ඉදිරිපත් කල හැක්කේ විද්‍යා ගුරු පුහුණු පාඨමාලාවලදී භෞතික විද්‍යාව සම්බන්ධ කොටස් වලින් සමත්වීම අනිවාර්යය කිරීමයි

එසේ නැතහොත් කලයුත්තේ ගුරුවරුන් බවා ගැනීමේදී විෂයය දැණුම සම්බන්ධවද අවධානය යොමුකර විද්‍යා ගුරුවරුන් බවා ගැනීමයි අවශ්‍යතාවය අනුව භෞතික විද්‍යාව සම්බන්ධ දැණුවත් ගුරුවරුන් පිරිසක්ද බවා ගැනීමයි
එවිට පාසලේදී මාරුකරගෙන එම විෂය කොටස් ඉගැනවීමට හැකිවන බැවිනි

එමෙන්ම වර්ථමානයේ ඇති බලවත්ම ප්‍රශ්ණයක්වන්නේ විදුලි ශිල්පය ඉළෙක්ට්‍රොණික විද්‍යාව වැනි විෂය කොටස් ඉගැන්වීමට හැකි සම්පත් පුද්ගලයින් හිගවීමයි
පෙර කාලයේ ජාතික අධ්‍යාපන ආයතනය වැනි තැන්වල එවැනි අය සිටියත් අද එම ආයතන පවා ඉන් බැහැරව සිටියි ඔවුන්ට ඒ සහා මුදල් වෙන් නොවන බැවිනි

සැමට විද්‍යාව නමට විද්‍යාව වී ඇත

මේ බොහෝ ප්‍රශ්ණ වලට අද ශිෂ්‍යයන්ට ඇති පිහිට උපකාර පන්ති පවත්වන ගුරුවරුන්ය
අද විද්‍යා අධ්‍යාපනයේ ගුණාත්මකබව මෙතරමින්වත් රා පැවතී ඇත්තේ  පාසල් අධ්‍යාපනයේ ඇති දියුණුවක් නිසා නොව මුදලට උපකාරක පන්ති පවත්වන සමහර දක්ෂ විද්‍යා ගුරුවරුන්ගේ උපකාරක පන්ති නිසාය


එබැවින් හො විභාග ප්‍රතිඵල ලබන්නේ එම පන්ති වලට යන සිසුසිසුවියන්ය
අඩු ආදයම්ලාභි ශිෂ්‍යශිෂ්යාවන්ට දුෂ්කර පලාත්වල ශිෂ්‍යශිෂ්යාවන්ට එම පන්ති වලට යාමට හැකියාව අඩුය
එය රටේ අඩු ආදායම්ලාභි ශිෂ්‍යශිෂයාවන්ට නිදහස් අධ්‍යාපනයට සිදුවන බලවත් අසාධාරණයකි

එබැවින් වර්තමාන රජයේ පාසල්වල සාමාන්‍යපෙල පන්තිවල සිටම වඩාත් ගුණාත්මක විද්‍යා අධ්‍යාපනයක් ලබාදීම අත්‍යාවශ්‍යව ඇත

Tuesday, September 17, 2019

දූෂිත දේශපාලනයෙන් මිදීමට කලයුත්තේ කුමක්ද








අද මැරබලය නැති ධන බලය නැති කෙනෙකුට ඡන්දයට ඉදිරිපත් විය නොහැක  
ඉදිරිපත්වුවත්  දිනිය නොහැක

වර්තමානයේ බොහෝදෙනෙකු කියන කථාවක් වන්නේ අපේරටේ දේශපාලන අය ඉතා අයහපත් බවයි එයට විසදුමක් වශයෙන් ඔවුන් කරන්නේ ඊලඟ ඡන්දයේදී වෙනත් දේශපාලන අයෙකුට ඡන්දය දීමයි  නමුත් කිසිදු විසඳුමක් ඉන් ලබන්නේ නැත

මෙයට විසඳුම වරින්වර අයහපත් දේශපාලන අය මාරුකිරීම පමණක් නොවන බව අපගේ ඡන්දදායකයින් බොහෝදෙනෙකු තවම තේරුම්ගෙන නැත 

දේශපාලන අය අයහපත්වී ඇත්තේ අපේ රටේ ඔවුන්ට ඇති අසීමිත බලතල සහ වරප්‍රසාද නිසාවෙයි පත්වීම් මාරුවීම්  කොන්තරාත් බලපත්‍රලබාදීම් ආදී සෑමදෙයකටම ඔවුන්ගේ නිර්දේශය අවශ්‍යව ඇත  එය අවශ්‍යවන ආකාරයට පද්ධතිය සකස්කර ඇත 
දේශපාලන අය යහපත් කල හැක්කේ කලහැක්කේ මෙම අසීමිත බලතල ඔවුන්ගෙන් ඉවත් කිරීමෙනි ඔවුන් ප්‍රතිපත්ති සැපයීම ඇතුලු බලතල පමණක් ලබාදීමෙනි 

 නමුත් මෙය කිරීමටහැක්කේ කෙසේද මෙය කලහැක්කේ දේශපාලන බලය සහිත අයට පමණි වර්තමාන තත්වය යටතේ කව්රුන් විසින් මෙය කරාවිදැයි සිතන්නට නොහැකිය මෙය කල සැනින් දැන් රටේ පවතින දූෂිත දේශපාලනය බොහෝ දුරට අවසන්ව රට දියුණ්වට පත්වනු ඇත

මෙය කලහැක්කේ කෙසේද 


Monday, September 2, 2019

දඹදිව වන්දනා








දඹදිව චාරිකා 

ඉස්සර කාලේ අපේරටේ මිනිස්සු ඉන්දියාවට කෝච්චියෙන් ගියේය 1958 දී කොළඹ කොටුවේ සිට ඉන්දියාවේ රාමේශ්වරම් දක්වා ගාස්තුව රුපියල් 78 ක් බවත් කොළඹ කොටුවේ සිට තලෙයිමන්නාරම ජැටියතෙක් රුපියල් 58 ක් බවත් එතැන් සිට දුම් නැවෙන් රාමේශ්වරම් දක්වා ගමනට රුපියල් 20 ක් බවත් මුලු ගමනටම රුපියල් 78 ක් බවත් ධර්මසිර් ගමගේ මහතා ඔහුගේ චාරිකා පොතෙහි ලියා දක්වා ඇත
ඔරුවක් පැදගෙන ඉන්දියාවට ගොස් චිත්‍රපටි බලා ආ අය ගැනද අසන්නට ලැබී ඇත

අද තත්වය එයට වෙනස්ය එනමුත් දඹදිව වන්දනා චාරිකා සහා ඉන්දියාවට යන පිරිස සුලුපටු නැත අද ඔවුන්ට නැවෙන් ඉන්දියාවට යන්නට පිළිවෙලක් නැත දුම්රියෙන් යන්නට පිළිවෙලක් නැත දඹදිව වන්දනා චාරිකා සංවිධායකයෝ රටපුරා සිටිති දඹදිව යායුත්තේ ඔවුන්ගේ සහායෙනි ඔවුන් වැඩිදෙනෙක් හොඳින් කතාබහ කරන හො පෙනුමැති අයය 

මෙම වන්දනා ගමනේ යන බොහෝ අය හැටවන විය ඉක්මවූ වියපත් අයයි එය ඔවුන්බොහෝ දෙනෙකුගේ ගේ පලමුවැනි ගුවන් ගමනයි පලමුවෙනි පිටරට ගමනයි නෑදෑ හිතමිතුරන්ගෙන් සමුගන්නා ආකාරය දුටුවිට සමහරවිට සිනහ උපදවයි දුක උපදවයි සමුදෙන ආකාරය දුටුවිට සමහරවිට සිනහ උපදවයි දුක උපදවයි ගුවනින් යාමට බය අය රාශියකි සමහරවිට එය ඔවුන්ගේ පරම්පරවේ කෙනෙක් ගුවනින් යන පළමු ගමනයි

අපරාදේ කියන්නට නොහැක යාමට අවශ්‍ය බොහෝ දෑ සංවිධායකයින් විසින් කරදෙනු ලබයි පාස්පෝට් සදාදීම අවශ්‍ය උපදෙස්දීම ආදි සියලු දේ මුදල් ලබාදුන් සැනින් නොපමාව කරදෙනු ලබයි සමහර අය ගමන් බෑග් ආදියද සපයයි සියල්ලම උසස් තත්වයෙන් ලබාදෙනබව පැහැදිලි කරනු ලබයි වෛද්‍ය පහසුකම් ඇත වෛද්‍යවරුන්ද හෙදියන්ද ගමනට සහභාගීවේ වායු සමනය කරන ලද ලොකු බස්ය නතරවීමට තරුපන්තියේ හො හෝටල්ය වායු සමනය කරනලද කාමරය 

මෙම නඩ වලට බොහෝ අය එක්වෙන්නේ අවුරුදු ගණණාවක් තිස්සේ උපයාගත් මුදලිනි මෙම චාරිකා සහා බොහෝවිට සම්බන්ධවන්නේ අපේ රටේ දුප්පත් ජනතාවයි එක් වරක් හෝ වන්දනීය වූ සිදුහත් කුමරුන්ගේ උපත සිදුවූ ස්ථානය බුද්ධත්වයට පත්වූ ස්ථානය දහම් දෙසූ ස්ථානය පිරිනිවන් පෑ ස්ථානය වැපුදා ගැනීම ඔවුන්ගේ ජීවිත සිහිනයකි එය ඉටුකර දමට එන චාරිකා සංවිධායකයන් ඔවුන් සලකන්නේ තමන්ගේ චාරිකා සිහිනය ඉටුකිරීමට පැමිණෙන ඉටු දෙවියෙකු ලෙසටය

  නමුත් සියලු අවශ්‍යතා සපුරාගෙන ඉන්දියාවට ගියවිට බොහෝ අයට අත්විින්නට සිදුවන්නේ එයට වෙනස් අත්දැකීම්ය නතරවෙන්නට ලැබෙන්නේ මිල අඩු අපිරිසිදු හෝටල්වලය කාමර වල එයාර් කන්ඩිෂන් යන්ත්‍ර ඇතත් ඒවා ක්‍රියාකරන්නේ නැත කොයිදෙයකටත් ඉන්නේ චාරිකා සංවිධායකයා සහ ඔහු සමග යන ස්ත්‍රීන්ය දොස්තරද හෙදියන්ද ඔවුන්ය පිරිකර සහා එකතුකරගත් මුදලට ලැබෙන පිරිකර හරි නැත සමහරවිට පොරොන්දුවූ තැන් වලට යන්නේ නැත මුලු ගමනම සිදුවන්නේ ඔවුන්ගේ අභිමතය අනුවය එනමුත් මොනවා වුනත් කිසිවෙක් එයට එරෙහිව කතාවටයන්නේ නැත නුපුරුදු දේශයකි නොදන්නා පලාතකි නොදන්නා භාෂාවකි ඉන්දියාවේදී ඔවුන්ට උදව්වට චාරිකා සංවිධායක හැර වෙන කෙනෙක් නැති බැවිනි

ඉන්දියාවට යාමට නැවත් දුම්රියමග හදන්නේ නම් නැවත නැව් මගින් ඉන්දියාවට යාමට හැකි පහසුකම් ඇතිකරන්නේ නම් අපේරටේ දුප්පත් මිනිසුන් රවටමින් ඔවුන්ගේ මුදල් වංචාකරගන්නා මෙම වන්දනා චාරිකා කාරයන්ගෙන්තරමක් දුරට හෝ චාරාකාවේ යන්නන් පීඩාවට පත්වීම වළක්වාගත හැකිවනු ඇත

චාරිකාව ගොස් පැමිනි ඔවුන් බොහෝදෙනෙකු කියන කතාවක් ඇත එයනම් ආයෙත් මම දන්නකෙනෙකුට ඔවුන් එක්කනම් යන්න දෙන්නේ නැහැ යන්නයි නමුත් එයින් ඇති ප්‍රයෝජනයක් නැත ඊළග චාරිකාව යාමට තවත් එවැනිම පිරිසක් එක් රැස්වී ඇති බැවිනි